24/6/2012 Ράλι Νέας Ζηλανδίας
Ο Petter Solberg ανέβηκε για 4η φορά στο βάθρο στη φετινή σεζόν, τερματίζοντας 3ος στο Ράλι της Νέας Ζηλανδίας. Ο Νορβηγός μαχόταν μέσα στην πεντάδα, αφού είχε χάσει αρκετό χρόνο από την αρχή κιόλας του αγώνα. Τελικά κατάφερε να αναρριχήθηκε και στην 3η θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος των οδηγών.
Ο Jari-Matti Latvala τερμάτισε έβδομος. Ενώ στο 1ο σκέλος του αγώνα κρατούσε άνετα την τρίτη θέση, μια άτυχη έξοδος έριξε το Fiesta RS πάνω σε έναν συρμάτινο φράχτη, με αποτέλεσμα ο Φινλανδός να χάσει 4 λεπτά & 30΄΄. Ο Latvala πήρε extra βαθμούς αφού κέρδισε την super ειδική, με το Solberg να κάνει τον 2ο καλύτερο χρόνο.
Ο έβδομος γύρος της σεζόν του WRC έγινε στη μέση του χειμώνα για το νότιο ημισφαίριο. Οι θερμοκρασίες ήταν ήπιες, αλλά η βαριά βροχή έκανε την σωστή επιλογή ελαστικών Νο. 1 παράγοντα για ταχύτητα και ασφάλεια των αυτοκινήτων στις γλιστερές ειδικές.
Οι ομαλές, αλλά με μεγάλη κλίση ειδικές διαδρομές της Βόρειας Νέας Ζηλανδίας θεωρούνται από τις καλύτερες στο WRC. Οι οδηγοί απολαμβάνουν 413,94 km και 22 ειδικές διαδρομές μέσα σε ένα καταπράσινο τοπίο.
Ο Solberg έχασε χρόνο το πρωί της Παρασκευής, όταν η ομάδα λανθασμένα επέλεξε σκληρά ελαστικά σε υγρές συνθήκες. Η απώλεια χρόνου 90sec έριξε τον 37-χρονο Νορβηγό στην έβδομη θέση, αλλά ανέκαμψε και ανέβηκε στην 4η θέση μέχρι το τέλος της ημέρας. Ο Solberg μετακόμισε στην πρώτη τριάδα νωρίς το Σάββατο και ήταν ο ταχύτερος οδηγός στο δεύτερο σκέλος, αλλά η χρονική απόσταση από τους πρωτοπόρους ήταν μεγάλη για να καλυφθεί…
Ο Latvala ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές ενώ στην αρχή του αγώνα οδηγώντας στρωτά εγκαταστάθηκε στην τρίτη θέση. Ωστόσο, η ελπίδα για νίκη έσβησε αργά την Παρασκευή όταν το Fiesta του 27-χρονού οδηγού της Ford, βγήκε από το δρόμο, περιστράφηκε και έπεσε σε έναν συρμάτινο φράχτη. Δεν έπαθε ζημιές αλλά το σύρμα που είχε τυλιχτεί γύρο από έναν τροχό είχε ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Το πλήρωμα τελικά με έναν κόφτη κατάφερε να απελευθερώσει το Fiesta…
Το συμβάν έριξε τον Latvala στην ένατη θέση αλλά ανέβηκε στην όγδοη το Σάββατο και στην 7η την Κυριακή, παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν στις ειδικές από τις περιοδικές μπόρες. Χωρίς βλέψεις για βάθρο ο Latvala είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει και κάποιες εναλλακτικές ρυθμίσεις στο διαφορικό του Fiesta RS.
- Τελική κατάταξη
- 1. S Loeb/D Elena -- FRA -- Citroen DS3 -- 4hr 04min 51.2sec
- 2. M Hirvonen/J Lehtinen -- FIN -- Citroen DS3 -- 4hr 05min 20.8sec
- 3. P Solberg/C Patterson -- NOR -- Ford Fiesta RS -- 4hr 06min 27.6sec
- 4. E Novikov/D Giraudet -- RUS -- Ford Fiesta RS -- 4hr 07min 04.8sec
- 5. T Neuville/N Gilsoul -- BEL -- Citroen DS3 -- 4hr 07min 33.6sec
- 6. D Sordo/C Del Barrio -- ESP -- Mini John Cooper -- 4hr 07min 54.3sec
- 7. J-M Latvala/M Anttila -- FIN -- Ford Fiesta RS -- 4hr 09min 44.1sec
- 8. A Araujo/M Ramalho -- PRT -- Mini John Cooper -- 4hr 14min 27.6sec
- 9. K Block/A Gelsomino -- USA -- Ford Fiesta RS -- 4hr 15min 21.5sec
- 10 M Stohl/I Minor -- AUT -- Ford Fiesta RS -- 4hr 16min 17.5sec
- Οδηγοί
- 1. S Loeb -- 145pts
- 2. M Hirvonen -- 107pts
- 3. P Solberg -- 90pts
- 4. M Østberg -- 80pts
- 5. E Novikov -- 55pts
- 6. J-M Latvala -- 54pts
- Κατασκευαστές
- 1. Citroen Total WRT -- 237pts
- 2. Ford WRT -- 144pts
- 3. M-Sport Ford WRT -- 103pts
- 4. Qatar WRT -- 47pts
- 5. Citroen Junior WRT -- 42pts
- 6. Adapta WRT -- 27pts