27/8/2012 Ράλι Γερμανίας 2012
Ο Jari-Matti Latvala τερμάτισε 2ος στο Ράλι Γερμανίας, φέρνοντας το καλύτερο προσωπικό του αποτέλεσμα σε ασφάλτινο ράλι.
Ο Petter Solberg που ήταν 2ος την 1η μέρα, τερμάτισε τελικά 11ος, μετά από χτύπημα σε βράχο που κατέστρεψε την πίσω ανάρτηση του Fiesta RS.
Ηταν το πρώτο καθαρόαιμο ασφάλτινο ράλι της σεζόν που έλαβε χώρα στη νοτιο-δυτική Γερμανία. Οι ειδικές είχαν μεγάλες αυξομειώσεις ταχύτητας, και συνδύαζαν διαδρομές σε στενούς δρόμους με ανωμαλίες που περνούσαν μέσα από αμπελώνες, και απαιτητικά γλιστερά περάσματα με συνεχόμενα ζικ-ζακ στις πλαγιές των λόφων.
Οι οδηγοί αντιμετώπισαν 15 ειδικές διαδρομές καλύπτοντας συνολικά 1.113,59 km μέσα σε 3 μέρες, και με εμφανώς κακές καιρικές συνθήκες. Μετά από τις υψηλές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του ανοίγματος του ράλι, ο καιρός σύντομα έγινε ψυχρότερος και η βροχή έφερε μια επιπλέον πρόκληση για τους οδηγούς. Έπρεπε καταρχάς να ανταπεξέλθουν στους γλιστερούς δρόμους, αλλά και να κάνουν κάθε φορά την σωστή επιλογή ανάμεσα σε σκληρή και μαλακή γόμα ελαστικών που επέβαλαν οι μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Ο Latvala ήταν απογοητευμένος μετά την επιλογή μαλακών ρυθμίσεων για το Fiesta RS WRC το πρωί της Παρασκευής, αλλά μετά από την επιλογή ενός πιο “σκληρού” set-up, ο 27χρονος Φινλανδός κέρδισε δύο ειδικές και τελείωσε τη μέρα τρίτος. Η απροσδόκητη βροχή έκανε την εμφάνισής τη νωρίς κατά το δεύτερο σκέλος. Τότε ο Latvala έχασε 30sec όταν σε μία στροφή μπλόκαρε τα φρένα, το αυτοκίνητο γύρισε και κόλλησε στα χόρτα στην έξοδο της στροφής.
Έπεσε στην Πέμπτη θέση, αλλά γρήγορα αναρριχήθηκε στην 2η μετά από εξαιρετική οδήγηση στην “μαραθώνια” ειδική Panzerplatte (2x46,54km). Έχοντας μεγάλη χρονική απόσταση από τον πρωτοπόρο Loeb, αλλά και ένα άνετο πλεονέκτημα σε σχέση με τους διώκτες του, ο Latvala δεν ρίσκαρε, κινήθηκε συντηριτικά στο τελευτάιο σκέλος διασφαλίζοντας την 2η θέση.
Τελική κατάταξη
1. S Loeb/D Elena -- FRA -- Citroen DS3 -- 3hr 41min 52.4sec
2. J-M Latvala/M Anttila -- FIN -- Ford Fiesta RS -- 3hr 43min 52.5sec
3. M Hirvonen/J Lehtinen -- FIN -- Citroen DS3 -- 3hr 44min 23.8sec
4. M Østberg/J Andersson -- NOR -- Ford Fiesta RS -- 3hr 45min 16.8sec
5. C Atkinson/S Prévot -- AUS -- Mini John Cooper -- 3hr 51min 02.8sec
6. S Ogier/J Ingrassia -- FRA -- Skoda Fabia S2000 -- 3hr 51min 43.2sec
7. A Mikkelsen/O Floene -- NOR -- Skoda Fabia S2000 -- 3hr 54min 15.1sec
8. N Al Attiyah/G Bernacchini -- QAT -- Citroen DS3 -- 3hr 54min 42.8sec
9. D Sordo/C Del Barrio -- ESP -- Mini John Cooper -- 3hr 56min 09.7sec
10 M Arzeno/R Jamoul -- FRA -- Peugeot 207 S2000 -- 3hr 57min 12.1sec
Οδηγοί
1. S Loeb -- 199pts
2. M Hirvonen -- 145pts
3. P Solberg -- 104pts
4. M Østberg -- 102pts
5. J-M Latvala -- 87pts
6. E Novikov -- 55pts
Κατασκευαστές
1. Citroen Total WRT -- 320pts
2. Ford WRT -- 197pts
3. M-Sport Ford WRT -- 115pts
4. Qatar WRT -- 59pts
5. Citroen Junior WRT -- 54pts
6. Adapta WRT -- 49pts