19/1/2011 Ford C-Max και Mondeo EcoBoost
Τα Galaxy, S-Max και Mondeo, είναι τα κορυφαία Ford της ευρωπαϊκής αγοράς, ενώ είναι και αυτά που πρωτοστατούν στις αλλαγές στη γλώσσα σχεδίασης και στους κινητήρες.
Παράλληλα σε αυτά εμφανίζονται κατ’ αρχήν νέες τεχνολογίες και εφαρμογές πριν περάσουν και στα πιο εμπορικά (και πιο φτηνά) Focus και Fiesta.
Έτσι λοιπόν μετά τα δύο μεγάλα πολυμορφικά ήρθε η σειρά του μεσαίου μοντέλου της Ford να ανανεωθεί εξωτερικά και εσωτερικά αλλά και να χρησιμοποιήσει τους νέους, πολύ-αναμενόμενους turbo της νέας γενιάς.
Πριν περάσουμε όμως στην πιο σημαντική εξέλιξη ας ασχοληθούμε λίγο με την εμφάνιση, που όπως λένε κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις.
Εδώ οι αλλαγές έχουν εστιαστεί στα αναμενόμενα: Μάσκα, προφυλακτήρες και προβολείς έχουν τροποποιηθεί ώστε να εναρμονιστούν με την τελευταία εκδοχή της οικογενειακής ταυτότητας, ενώ το σημείο από το οποίο ξεχωρίζει κανείς άμεσα το ανανεωμένο Mondeo, είναι τα LED φώτα ημέρας πάνω από τους προβολείς ομίχλης. Με αυτά και με τα άλλα λοιπόν οι σχεδιαστικές φόρμες και οι αναλογίες μπροστά είναι πλέον πιο έντονες, ενώ το προφίλ τονίζεται από ένα νέο, χρωμιωμένο περίγραμμα παραθύρων. Παράλληλα τα πίσω φώτα πέρα από το ότι είναι πλέον με LED έχουν νέα σχεδίαση και μεγαλύτερες διαστάσεις.
Στο εσωτερικό οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στο ντιζάιν της κονσόλας, στα υλικά και στον εξοπλισμό, με νέα συστήματα ήχου και πλοήγησης, άλλες λαβές στις πόρτες που δεν εξέχουν, καθώς και μια καινούργια «πλαφονιέρα» στο κέντρο της οροφής (με υφασμάτινη επένδυση πλέον) και με φωτισμό LED.
Όπως είπαμε όμως οι σημαντικές αλλαγές υπάρχουν κάτω από το καπό.
Η νέα γενιά κινητήρων βενζίνης με τον κωδικό EcoBoost διαθέτει άμεσο ψεκασμό, υπερ-τροφοδότηση και διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού. Το αποτέλεσμα είναι να αποφέρει οφέλη σε ότι αφορά τους ρύπους και την κατανάλωση καυσίμου, της τάξης του 20%. Αρχικά θα διατίθεται το δίλιτρο σύνολο σε δύο εκδοχές με 203 και με 240 ίππους, ενώ όταν το Mondeo έρθει στη χώρα μας θα εξοπλίζεται και με το βασικό σύνολο της σειράς.
Αυτό είναι 1.600 κυβικών και στο νέο C-Max π.χ. αποδίδει 160 ίππους. Με όλους τους νέους EcoBoost θα συνδυάζεται προαιρετικά και το καινούργιο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (Powershift η επωνυμία του), ενώ στον επιπλέον εξοπλισμό θα περιλαμβάνεται και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με 3 προγράμματα λειτουργίας.
Όσοι είστε από τους τυχερούς που δικαιούνται να αγοράσουν και να οδηγούν diesel σημειώστε πως βελτιώσεις έχουν γίνει και στη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων, στην κορυφή της οποίας βρίσκεται ο ανανεωμένος 2.2 Duratorq TDCi των 200 ίππων.
Αρκετά όμως με την ανάγνωση και τις παρατηρήσεις, ώρα για οδήγηση: Ο συνδυασμός κινητήρα (240 ίπποι, 36,7 kgm ροπής) και κιβωτίου (το Powershift με το διπλό συμπλέκτη) του αυτοκινήτου που είχα στη διάθεσή μου, μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Μπορεί το μεγάλο Ford να μην μεταμορφώθηκε σε RS με paddles για τις αλλαγές και μπορεί να μην ενισχύθηκαν κι άλλο τα σπορ γονίδιά του, έγινε όπως ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύπτει άνετα, γρήγορα (0-100 σε 7,5”, τελική 240+) και με ικανοποιητική οικονομία μεγάλες αποστάσεις. Απ’ ότι φαίνεται η Ford κατέληξε στο χαρακτήρα που πρέπει να έχει το κορυφαίο της σεντάν, ενώ το Mondeo με τη σειρά του δείχνει ότι ανεβαίνει μια κλάση, και μπορεί να καλύψει ακόμα περισσότερες και πιο σύνθετες ανάγκες.