30/9/2011 ΝΕΟΣ 3-κύλινδρος κινητήρας EcoBoost 1.0l από την Ford
Πρόκειται για τον μικρότερο κινητήρα EcoBoost της Ford και θα διαθέτει προηγμένη τεχνολογία υπερσυμπιεστή, βελτιωμένη σχεδίαση διπλού μεταβλητού χρονισμού εκκεντροφόρων και ευφυείς περιφερειακές μονάδες για επιδόσεις πρωτοφανείς από τέτοιο κυβισμό.
Ο νέος κινητήρας θα κάνει ντεμπούτο στο Ford Focus στις αρχές του 2012, προσφέροντας τις επιδόσεις μιας συμβατικής μονάδας 1.6l με εκπομπές CO2 κάτω από 120g/km.
Θα παραχθεί αρχικά σε 2 εκδόσεις με 100PS και 125PS και 5-τάχυτο και 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο αντίστοιχα.
Συμπαγείς Διαστάσεις και Άμεση Απόκριση
Προϊόν του Τεχνικού Κέντρου της Ford στο Dunton της Βρετανίας, αυτός ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού EcoBoost υιοθετεί νέα σχεδίαση συμπαγή υπερσυμπιεστή υψηλών επιδόσεων. Η ταχύτατη απόκριση του υπερσυμπιεστή και η ικανότητά του να φτάνει σχεδόν στις 250.000rpm επιτυγχάνει σχεδόν μηδενική υστέρηση τούρμπο και μέγιστη ροπή 170Nm από 1.300-4.500rpm στην έκδοση 120PS.
Ο νέος EcoBoost φέρει πολλαπλή εξαγωγής χυτευμένη στην κυλινδροκεφαλή, που μειώνει τη θερμοκρασία των καυσαερίων και επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί με βέλτιστη αναλογία καυσίμου-αέρα σε μία ευρύτερη κλίμακα στροφών.
Ένα προηγμένη σύστημα ‘διαιρούμενης ψύξης’ μειώνει την κατανάλωση, θερμαίνοντας ταχύτερα τον κινητήρα – αντίθετα με τους μεγαλύτερους EcoBoost – ενώ το μπλοκ από χυτοσίδηρο ελαχιστοποιεί την ποσότητα της απαιτούμενης ενέργειας για προθέρμανση μέχρι 50% συγκριτικά με το αλουμίνιο.
Ευφυή περιφερειακά συστήματα όπως μεταβλητός συμπιεστής A/C και αντλία λαδιού μειώνουν τις απαιτήσεις για τον κινητήρα – βελτιώνοντας την οικονομία και τους ρύπους – ενώ ειδικές επιστρώσεις στα εξαρτήματα του κινητήρα και η λεπτομερής εξέλιξη της γεωμετρίας του ελαχιστοποιούν τις απώλειες τριβής.
Ομαλή και Αθόρυβη Λειτουργία
Στην εξέλιξη του νέου κινητήρα 1.0l EcoBoost, η έμφαση δόθηκε στις ομαλές και αθόρυβες επιδόσεις. Η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα βελτιώθηκε χάρη σε μία καινοτόμο σχεδίαση που βυθίζει τους δύο βασικούς ιμάντες κίνησης σε λάδι – επιτυγχάνοντας μία πιο αθόρυβη και αποδοτική λειτουργία σε συνδυασμό με την αντοχή μιας καδένας. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη μετρίαση των φυσικών κραδασμών λόγω των 3 κυλίνδρων.
Αντί της παραδοσιακής προσθήκης ενεργοβόρων αντικραδασμικών αξόνων, οι μηχανικοί της Ford σκόπιμα ‘από-ζυγοστάθμισαν’ το βολάν και την τροχαλία ώστε να αντισταθμίζουν τους κραδασμούς του κινητήρα. Η Ford εκτιμά ότι αυτές οι καινοτομίες σε συνδυασμό με τις αναβαθμισμένες βάσεις του κινητήρα θα προσφέρουν αθόρυβες επιδόσεις που βελτιστοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των 720.000 χιλιομέτρων δοκιμών με 360.000 χλμ. δοκιμών αντοχής και 10.000 χλμ. περιβαλλοντικών δοκιμών.